По своята същност оценката може да бъде определена като систематична и аналитична преценка, насочена към изследване на съществените аспекти на политика, програма или проект и средствата, вложени за тяхното реализиране. Същевременно при оценката се цели и като краен продукт бъдат предоставени надеждни и приложими препоръки за подобряване на програмата.
Услугите на „Ин Маркетинг” ООД включват следните видове оценки ( зависимост от техните цели и периода, в който се извършват):
Ø Предварителна оценка - преди стартирането на дадена програма, паралелно и като неделима част от процеса на разработването и договарянето й.
Ø Текуща оценка – извършва се по време на изпълнението. Тези оценки са свързани с мониторинга на програмата, в съответствие с необходимостта от подобряване качеството й, както и с осигуряване на ефективността, въздействието, устойчивостта и съответствието на помощта.
Ø Последваща оценка - тя изследва степента на използване на ресурсите, ефективността при програмирането, социално-икономическото влияние и влиянието на приоритетите на политиките. Целта на последващата оценка е достигането до изводи за политиката на икономическо, социално и териториално сътрудничество.
Базирани на задълбочен и обстоен анализ и тълкуване на данни, нашите оценки създават стойност за клиентите ни по отношение на:
Кои могат да бъдат наши клиенти и партньори:
· Публичните администрации – държавни, общински и местни администрации, агенции и др.
· Частни компании, бенефициенти по различни донорски програми;
· Консултантски компании, изпълняващи проекти за мониторинг и оценка;
· Експерти на свободна практика, с интерес в областта на оценката;